مقالات

قیمت پمپ وکیوم آب

پمپ وکیوم آب

قیمت پمپ وکیوم آب

قیمت پمپ وکیوم آب با توجه به مدل پمپ و نحوه عملکرد آن تعیین می‌گردد. در حقیقت، نوع کاربری که از پمپ‌های وکیوم آب در موارد مختلف انتظار می‌رود، تعیین کننده قیمت پمپ وکیوم آب خواهد بود.

  • بعضی از صنایع به پمپ‌های قوی تری نیاز دارند و برخی دیگر از پمپ‌های تخت خلأ با توان کمتر استفاده می‌کنند.
  • شرایط عملیاتی داخل پمپ وکیوم آب، متغیر است و بسته به نوع سیالات بر حسب بار یا مگا پاسکال، بیان می‌شود.
  • پمپ وکیوم آب یکی از رایج‌ترین پمپ‌های آبی است که برای پمپاژ مایعات تحت خلأ طراحی شده است.
  • در این پمپ صنعتی، روتور یا چرخنده مجهز به چند تیغه، داخل محفظه پمپ قرار گرفته است.
  • هنگام چرخش روتور، مایع به درون پمپ وکیوم آب جریان پیدا می کند و یک حرکت چرخشی از مایع به صورت متمرکز ایجاد می‌گردد.
  • استفاده از این روتور چرخشی با دور متغیر با تغییر حجم مایع داخل پمپ همراه می‌باشد.
  • هنگامیکه مایع داخل پمپ وکیوم، آب باشد، این پمپ با نام “پمپ وکیوم آب” شناخته می‌شود.

قیمت پمپ وکیوم آب

ویژگی‌های پمپ وکیوم آب

پمپ وکیوم آب به گونه‌ای طراحی شده است که تجهیزات داخل آن به صورت هم محور با محور اصلی پمپ قرار دارند؛ به همین دلیل این مدل طراحی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عدم نیاز به فضای بیشتر برای نصب خواهد شد؛نصب و راه‌اندازی پمپ وکیوم به سادگی امکان‌پذیر است. تمام قسمت‌های این مدل پمپ‌های صنعتی به طور کامل آب‌بندی شده‌اند، به همین دلیل امکان نشت آب یا مایعات دیگر وجود ندارد و نگهداری از پمپ بسیار ساده است.پمپ وکیوم آب با حداقل میزان تولید صدا با کمتر از ۶۲ دسی بل کار می‌کند. بدنه پمپ‌ها از فولاد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده‌اند.

پروانه‌های پمپ‌های وکیوم آب از فولاد ضد زنگ بوده، همین عامل موجب عدم فرسایش پروانه‌ها در اثر برخورد با مایعات می‌شود.پمپ وکیوم آب، طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.تمام صنایع اصلی و تولیدی هر منطقه نظیر صنایع مواد شیمیایی، مواد غذایی، نفت و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولاد، ریخته‌گری و فلزات همچنین سایر مراکز کسب و کار نظیر نیروگاه‌ها، مراکز درمانی و پزشکی و غیره از پمپ وکیوم آب استفاده می‌کنند.نقش اصلی این پمپ‌ها، تامین آب مورد نیاز در بخش‌های مختلف ساختمان است.

قیمت پمپ وکیوم آب

 نکات مهم در خرید پمپ وکیوم آب

قیمت پمپ وکیوم آب، اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید این مدل پمپ‌های صنعتی است.مشتریانی که قصد خرید پمپ وکیوم آب را دارند باید ابتدا باید فهرستی از نیازهای صنعتی یا ساختمانی خود در اختیار داشته باشند تا براساس آن، پمپ مناسب را خریداری کنند.به طور مثال، مشتریان باید به دقت بدانند که پمپ وکیوم قرار است که چه حجم از آب را در اختیار واحدهای ساختمانی و صنعتی قرار دهد.

میزان فشار پمپ آب، ماهیت شیمیایی آب (منظور از مواد و املاح داخل آب است)، قیمت بازار، هزینه‌های نصب و راه‌اندازی و برند تولید کننده این تجهیزات  سایر عواملی هستند که در قیمت پمپ وکیوم آب دخالت دارند.پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه هزینه اضافی با کارشناسان … تماس گرفته تا شما را برای آشنایی با عملکرد این پمپ‌ها و همچنین قیمت بازار، راهنمایی نمایند.