مقالات

الکترو موتور بادی

الکتروموتور بادی

الکترو موتور بادی

الکتروموتور بادیموتور بادی که نام دیگر آن موتورهای فشرده کننده هوا است از دسته موتورهایی محسوب می شود که با هوای فشرده شده کار می کند، انبساط هوا و انقباض در این موتورها طبق قوانین و شرایط درستی صورت می گیرد.  در این مقاله قصد داریم در خصوص کارکرد موتور بادی بیشتر صحبت کنیم و مزایا و همینطور طرز کارکرد آن را به زبان ساده توضیح دهیم. ما شما را برای یک خرید مطمئن یاری میکنیم. تمامی برند  های الکتروموتور بادی در فیام موتور موجود است. جهت خرید با فیام موتور در ارتباط باشید.

مشخصات موتور بادی

موتور بادی وظیفه دارد که انرژی هوای فشرده را به ماشین در وضعیت موتورهای خطی و یا چرخشی تبدیل نماید. حال موتورهای خطی می تواند از محرک های پیستون ساخته باشند. موتورهای چرخشی نیز از موتورهای هوایی بادنما و یا پیستون و توربین های هوایی استفاده می کنند. موتورهای بادی از سالها پیش تا به امروز وجود دارند و در اندازه های مختلف دستی و یا ماشینی مورد استفاده می شوند. این محصولات طبق میزان اسب بخار خود دسته بندی می شوند برخی از موتورهای بادی با توجه به پیستون و سیلندر نیز دسته می شوند. برخی از موتور بادی با توجه به عملکردشان به وسیله گرمای هوای وارد شده به موتور تقویت می شود.

کاربرد موتور بادی در صنعت ابزار دستی توانسته رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد و البته در صنعت حمل و نقل نیز تا به امروز ورود نموده و کیفیت بهتری را به خود اختصاص داده است.

اینطور که شواهد نشان می دهد سایزبندی موتورهای بادی دستخوش تغییراتی بوده است و طبق بررسی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ این موتورها در تغییر سایز خود با یک سری تغییر کاربرد نیز همراه بوده اند شاید بهتر باشد چندین مدل از موتور بادی را در بخش بعد با هم شناسایی کنیم.

موتور بادی چطور کار می کند؟

موتور بادی نوعی موتور فشرده محسوب می شود که با انبساط هوای فشرده کار می کند. عموماً روش کاری در این موتورها به این شکل است که از یک حرکت خطی استفاده می شود و انرژِی به کار مکانیکی تبدیل می شود.

حال می خواهیم در خصوص موتور بادی پیستونی صحبت کنیم و یک نمونه از این محصول را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدل های مختلفی از موتور بادی پیستونی وجود دارد یکی از مدل های پر فروش ان دارای ۵ سیلندر است و دو طبقه گیربکس خورشیدی برای آن طراحی شده است که نسبت به کار رفته برای آن ۱ به ۲۴ است. این محصول را می توان بدون گیربکس یعنی به صورت مجاز نیز استفاده نمود. یکی از ویژگی های موتور بادی پیستونی این است که با فشار باد کار می کند . طبق تخمین های زده شده فشار باد مورد نیاز برای این محصول حداقل ۵ بار اعلام شده است که البته گاهاً ۶ باد را گزینه حداقل اعلام می کنند. برای این محصول دبی هوای مورد نیاز حداقل در وضعیت ۱۰۰CFM قرار دارد که رقم قابل توجهی است.

موضوع دیگری که در موتور بادی باید به طور دقیق ارزیابی شود میزان RPM است که در واقع دور موتور را نشان می دهد در خصوص موتور بادی پیستونی دور موتور رایج در دقیقه ۱۵۰۰RPM اعلام شده است که البته متغیر است. در صورتی که از گیربکس های خورشیدی در این محصول استفاده شده باید دور موتور در دقیقه ۶۰RPM در نظر گرفته می شود. وزن کلی که برای موتور بادی در نظر گرفته می شود ۲۵ کیلوگرم است که البته این رقم نیز به نوبه خود فرق دارد. قطر بدنه به کار رفته برای موتور بادی ۱۴۰MM است که البته در مدل های دیگر کمتر و یا بیش از این رقم نیز اعلام شده است.