مقالات

گیربکس صنعتی کوچک

گیربکس صنعتی کوچک

اهمیت کاربرد گیربکس صنعتی کوچک:

 چرخ تولید بسیاری از صنایع مختلف نظیر صنعت فولاد، صنعت سیمان، پتروشیمی، نیروگاه، پالایشگاه و … روی انتقال قدرت توسط گیربکس صنعتی کوچک می چرخد.در واقع اگر گیربکس صنعتی کوچک به خاطر برخی مسائل اقتصادی و … تولید نشود؛ بسیاری از کارخانه ها، شرکت ها و کارگاه های تولیدی از خط تولید خارج می شوند. بدین صورت نیازهای اولیه ی مردم تامین نمی شود و یا با دشواری بسیار تامین خواهد شد. در چنین شرایطی که به دلیل کمبود مایحتاج مردم قیمت اجناس نجومی می شود؛ بسیاری از سرپرست های خانواده ها نیز به دلیل رکود بازار خانه نشین شدند.

تمام این عوامل دست به دست هم می دهند و فقر را در جامعه رواج می دهد. بدین ترتیب بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و جنایت ها در سطح جامعه توسعه می­یابد؛ چرا که ریشه ی تمام مفاسد اخلاقی را می توان در فقر جستجو کرد. ذکر موارد بالا به دلیل ایجاد تصویر ذهنی در شما عزیزان صورت گرفت تا با اهمیت گیربکس صنعتی کوچک بیشتر آشنا شوید. در ادامه در ارتباط با گیربکس صنعتی کوچک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

توضیحاتی در خصوص گیربکس صنعتی کوچک:

یکی از انواع گیربکس صنعتی کوچک، گیربکس هلیکال می باشد. همان طور که مستحضرید؛ گیربکس­ها بر اساس نوع چرخ دنده ی به کار رفته در آن ها دسته بندی می شوند. انواع گیربکس های صنعتی عبارتند از : گیربکس جناغی، گیربکس هلیکال یا مارپیچ، گیربکس خورشیدی یا سیاره ای، گیربکس ساده، گیربکس حلزونی. گیربکس هلیکال را در انواع کوچک و بزرگ در بازار می توان پیدا کرد. در ادامه با گیربکس هلیکال بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد گیربکس صنعتی کوچک هلیکال:

فروش گیربکس صنعتی کوچکگیربکس صنعتی کوچک هلیکال در موارد زیر به کار گرفته می شود:

  1. استفاده در مونو پمپ ها
  2. صنایع ماشین سازی
  3. گیربکس نورد
  4. گیربکس نوار نقاله
  5. خطوط بسته بندی
  6. گیربکس کانوایر
  7. گیربکس صنایع دریایی
  8. گیربکس رولینگ
  9. گیربکس صنایع غذایی و دارویی
  10. گیربکس صنایع کاشی و سرامیک

 

 

 

نکات تکمیلی در خصوص گیربکس کوچک هلیکال:

 نکته ی قابل توجهی که در خصوص گیربکس صنعتی کوچک هلیکال شفت مستقیم وجود دارد این است که این گیربکس ها نسبت به سایر گیربکس ها از راندمان بالاتری برخوردارند. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم؛ هر گیربکسی برای شرایطی خاص و توان مشخصی تولید می شود لذا استفاده از گیربکس در شرایطی متضاد با پارامترهای طراحی منجر به آسیب گیربکس و کاهش راندمان خواهد شد. با توجه به این اصل، اجزای گیربکس صنعتی کوچک هلیکال نیز بر اساس نوع کاربری و میزان دور طراحی و تولید می شود. چرخ دنده ها در این گیربکس معمولا دو چرخ دنده عمود برهم هستند که علاوه بر انتقال گشتاور جهت گشتاور ورودی را تا ۹۰ درجه نیز تغییر می دهند.

    در گیربکس کوچک هلیکال، چرخش محور خروجی از چرخش محور ورودی کمتر است. به همین سبب قدرت در محور خروجی چند برابر قدرت در محور ورودی خواهد شد. هم چنین گیربکس صنعتی هلیکال در دو نوع فلنچ دار و بدون فلنج تولید می گردد. گیربکس فلنج دار به طور مستقیم با الکتروموتور کوپل می شود در حالی که در نوع بدون فلنج، گیربکس به وسیله ی تسمه پولی و چرخ زنجیر به الکتروموتور متصل می گردد. لازم به ذکر است که فلنج های به کار گرفته شده در گیربکس صنعتی کوچک هلیکال از نوع  B5 و B14 می باشد که با توجه به نوع الکتروموتور کوپل شده به گیربکس، کاربردی متفاوت دارند.

    گیربکس صنعتی کوچک هلیکال از نوع فلنج دار به دو صورت عمودی و افقی به موتور نصب می شود. هم چنین محل اتصال الکتروموتور به گیربکس، در گیربکس هلیکال هالوشفت (سوراخ)، همان طور که از اسمش پیداست؛ به شکل توخالی می باشد. بدین سبب به راحتی فلنج الکتروموتور از گیربکس جدا می شود. گیربکس sew از محبوب ترین برند های جهان است.

 

 

مقالات مرتبط:

گیربکس صنعتی کوچک هلیکال شفت مستقیم:

    در هلیکال شفت مستقیم، نوع الکتروموتور بستگی به نوع و تیپ گیربکس دارد. گیربکس مزبور از پایه به صورت افقی و عمودی روی سطح مد نظر نصب می شود. نوع پایدار گیربکس مذکور توسط چرخ دنده، چرخ زنجیر، تسمه و پولی و در نهایت کوپلینگ انتقال قدرت انجام می شود. هم چنین این گیربکس توانایی تولید سرعت خروجی بالا با وزن کم را دارا می باشد. به همین دلیل مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشند. به دلایل ذکر شده گیربکس هلیکال بازده بالاتری دارند و تبع آن متقاضیان این گیربکس نیز بیشتر می باشند. گیربکس مذکور با شرایط مختلف سازگار می باشد. هم چنین این گیربکس خروجی مناسبی را به کاربر می دهد.

    گیربکس صنعتی کوچک هلیکال شفت مستقیم در انواع مختلفی چون تک استیج، ۲ و ۳ استیج با محدوده­ی گشتاوری ۲۰ تا ۵۰ هزار نیوتن متر به تولید رسیده است. ساختار پوسته یا بدنه ی گیربکس هلیکال عمدتا از جنس آلومینیوم و یا چدن می باشد. هم چنین گیربکس مزبور تنها شامل فلنج دار و بدون فلنج نمی شود؛ بسته به نوع کاربری در انواع پایه دار و ترکیب پایه و فلنج نیز به تولید می رسد.

گیربکس صنعتی کوچک هلیکال

مزایای گیربکس صنعتی کوچک هلیکال:

   از مزایای مختلف این گیربکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گیربکس صنعتی کوچک هلیکال صدای کمی تولید می کند و بسیاری از کاربران خود را از لحاظ روانی تحت فشار نمی گذارد.
  2. استهلاک این گیربکس مزبور بسیار پایین می باشد. علت پایین بودن استهلاک گیربکس صنعتی مذکور این است که بیش از یک دنده و به صورت مورب با هم درگیر می باشند و به همین دلیل بسیار نرم کار می کنند.
  3. در فضاهایی که محدودیت مکانی وجود دارد استفاده از گیربکس های هلیکال پیشنهاد می شود به گونه ای که از راندمان دستگاه چیزی کم نگذارد. این یکی از مزیت های بارز این گیربکس ها می­باشد.

 

    در نهایت از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید؛ از شما کمال قدردانی را داریم. امید است که مطالب این مقاله مورد لطف، توجه و عنایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و اطلاعات مفیدی را در خصوص  هلیکال به دست آورده باشید. شاد و پیروز باشید.