مقالات

قیمت پمپ وکیوم آب در گردش

پمپ وکیوم آب در گردش

قیمت پمپ وکیوم آب در گردش

اصول و قواعد و نحوه کار پمپ وکیوم آب در گردش به همراه اطلاعات کاربردی در خصوص سیستم پمپاژ.

انواع پمپ وکیوم آب در گردش یا پمپ‌های وکیوم آبی، متداول‌ترین و بهترین پمپ‌هایی هستند که در تجهیزات صنعتی از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از عواملی که قیمت پمپ وکیوم آب در گردش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، توجه به مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن پمپ‌ها، بازدهی و توان پمپاژ در هر دقیقه است. مشخصات فنی یک پمپ وکیوم آب در گردش در کاتالوگ محصول درج شده است که در هنگام خرید به مشتری ارائه می‌شود.

پمپ وکیوم آب در گردش چگونه کار می‌کند؟

پمپ وکیوم آب در گردش شامل یک سیستم پروانه‌ای است که در داخل بدنه پمپ قرار گرفته است. سیستم خلأ در پمپ وکیوم آبی به طور کامل آب‌بندی شده است. متداول ترین سیال برای ایجاد شرایط خلأ، آب است اما از سایر سیالات نظیر روغن و مخلوط آب و متانول نیز استفاده می‌شود.

سیال با تماس با پروانه‌های در حال چرخش، یک سیستم خلأ را ایجاد می‌کنند که موجب مکش سیال مورد نظر از یک سمت و تخلیه از سمت دیگر می‌شود. نحوه کارکرد پمپ وکیوم آب در گردش در نگاه اول، بسیار ساده است؛ اما برای طراحی و ساخت همین پمپ وکیوم بسیار کاربردی از آخرین فناوری‌های صنعتی استفاده شده است.

هنگامیکه حدود یک چهارم سیلندر توسط سیال، پر شد، سیستم خلاء ایجاد می‌شود و شروع به مکش و تخلیه پمپ وکیوم آب در گردش می‌کند. هنگام چرخش پروانه، سیال در اثر از تماس با آن، تحت یک نیروی گریز از مرکز شروع به حرکت کردن می‌کند. فضای خالی در میان این دو منجر به ایجاد یک خلأ می‌گردد.

سیستم مجهز به پمپ وکیوم آب در گردش

 سیستم صنعتی که پمپ وکیوم آب در گردش یک قسمت از تجهیزات آن محسوب می‌شود، شامل پمپ وکیوم آبی، مخزن جداسازی، لوله‌ها و اتصالات آن می‌باشد. سیستم‌های در برگیرنده پمپ به سه دسته سیستم‌‌های یک بار عبور، سیستم چرخشی جزئی و سیستم چرخشی کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. هنگام خرید یکی از این سیستم‌ها به همراه پمپ وکیوم آبی، توجه به نوع کاربری و تجهیزات لازم برای نصب اهمیت دارد. هر یک از این سیستم‌ها دارای مزایا و معایبی هستند.

قیمت پمپ وکیوم آب در گردش

با یک جستجوی ساده به راحتی می‌توانید مدل‌های مختلفی از پمپ وکیوم آب در گردش یا پمپ وکیوم آبی را جستجو کنید. قیمت‌های مختلفی در فروشگاه‌های اینترنتی برای این محصولات درج شده است. مشتریانی که قصد خرید پمپ وکیوم آبی را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی دارند، ترجیح می‌دهند مشخصات فنی پمپ را ملاحظه کرده و سپس نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

این اقدام یک کار منطقی است؛ چرا که برندهای مختلفی از این پمپ‌ها در بازار وجود دارد.
کارشناسان فروش که در فروشگاه‌های اینترنتی انواع تجهیزات و پمپ‌های صنعتی مشغول به کار هستند در ساعات اداری آماده ارائه خدمات به مشتریان برای راهنمایی در خصوص خرید و دریافت قیمت پمپ وکیوم گردش می‌باشند.

قیمت پمپ وکیوم آب در گردش به شدت به توان عملکردی موتور و ظرفیت آن بستگی دارد. در کاربردهای سنگین‌تر پمپ‌های قوی‌تر استفاده می‌شود؛ به طور مثال، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، داروسازی، نیروگاه‌ها به پمپ‌های آبی قوی‌تر نیاز دارند. برای واحدهای تولیدی محدودتر نظیر کارخانه کاغذسازی یا بازیافت کاغذها از پمپ وکیوم آب در گردش با توان متوسط استفاده می‌شود.