مقالات

راهنمای انتخاب یک گیربکس

انتخاب گیربکس

راهنمای انتخاب یک گیربکس

برای انتخاب یک گیربکس با کیفیت و کاربردی نیاز به اطلاعاتی برای نحوه انتخاب گیربکس دارید. فیام موتور به شما برای انتخاب بهتر گیربکس صنعتی کمک مکیند. تامین کنندگان جدید روش های ارائه پشتیبانی مهندسی و همچنین ماشین آلات جدید، اتوماسیون و نرم افزار طراحی را در اختیار کاربران قرار می دهند و هم اکنون کاربران نهایی، حتی در مقادیر متوسط، به قیمت های مناسب عرضه می کنند. هنگامی که درخواست کمک از مشاور یا تولید کننده می شود، یک مهندس بیشتر احتمال دارد که دنده ها را به درستی نصب کند و بعد از بازبینی موارد زیر و پاسخ به هر کدام از این سوالات، به مشخصات پاسخ دهد.

  1. سرعت ورودی و اسب بخار چیست؟
  2. سرعت خروجی هدف یا گشتاور خروجی چیست؟ این بخشی از نسبت دنده مورد نیاز را تعریف می کند.
  3. مشخصات استفاده چیست؟ چند ساعت در روز جعبه دنده اجرا خواهد شد؟ آیا نیاز به مقاومت در برابر ضربه و ارتعاش است؟
  4. چقدر بار است؟ آیا بار اضافی داخلی وجود دارد؟ به یاد داشته باشید که چرخ دنده های باری معمولا نمیتوانند چندین پشتیبانی را جایگزین کنند، زیرا شفت هایشان تقاطع می شوند … بنابراین یک یا چند چرخ دنده اغلب پر می شود. این بار می تواند شفت را که دنده ها را از بین می برد، قطع کند، و به نوبه خود باعث کاهش تماس دندان و زندگی می شود. یکی از مشکلات بالقوه در اینجا این است که یاطاقان ¬ های چرخشی در هر طرف چرخ دنده.
  5.   آیا دستگاه نیاز به یک شفت یا ورودی توخالی … یا یک شافت یا خروجی توخالی؟
  6.   چرخ دنده چگونه می شود؟ برای مثال، اگر یک گیربکس کرم کراوات راست را مشخص کند، آیا دستگاه نیاز به کرم بیش از حد یا زیر چرخ دارد؟
  7. آیا شافتها از دستگاه به صورت افقی یا عمودی خارج می شوند؟
  8.   آیا محیط نیاز به رنگ های مقاوم در برابر خوردگی یا مسکن و شفت های فولادی ضد زنگ است؟

برای انتخاب گیربکس قابلیت مورد نیاز خود را در نظر بگیرید!

نقطه شروع برای اکثر تولید کنندگان گیربکس، تعیین یک عامل سرویس است. این برای چنین نگرانی هایی مانند نوع ورودی، ساعت استفاده در روز و هرگونه شوک یا ارتعاش مرتبط با برنامه تنظیم می شود. یک برنامه با شوک نامنظم (برای مثال یک برنامه سنگ زنی) نیاز به یک فاکتور سرویس بالاتر از یک است که یک بار لود می شود. به همین ترتیب، یک گیربکس که به صورت متناوب اجرا می شود، نیازمند عامل کمتر از ۲۴ ساعت در روز است.

کلاس خدمات

هنگامی که مهندس فاکتور خدمات را تعیین می کند، مرحله بعدی تعریف یک کلاس از سرویس است. یک جعبه دنده زاویه ای که به یک موتور الکتریکی معمولی رانده می شود، یک نوار نقاله ثابت با سرعت ثابت ۲۰ ساعت در روز ممکن است به عنوان مثال کلاس سرویس ۲ را داشته باشد.

اغلب وقت مهندسین طراحان چرخ دنده ها را با موتورهای الکتریکی جفت می کنند. این تنظیمات یک شماره کلاس سرویس رم (I، II یا III) را به کار می برد که به عامل سرویس دیتابیس مستقل (در این مورد ۱.۰، ۱.۴۱ یا ۲.۰) معادل است.

این اطلاعات از نمودار تولید کنندگان گیربکس است که لیست کلاسهای خدمات را می دهد. برای استفاده از این نمودارها، مهندس طراح باید اسب بخار ورودی، نوع برنامه و نسبت هدف را بدانند. به عنوان مثال، فرض کنید که یک برنامه نیاز به موتور ۲ اسب بخار با نسبت ۱۵: ۱. برای استفاده از نمودار، نقطه ای را پیدا کنید که نسبت ۲ و ۱۵: ۱ تقاطع شود. در این مورد، نشان دهنده یک گیربکس اندازه ۷۲۶ است. بر اساس یک سیستم شماره تولید کننده تولید کننده، اندازه ۷۲۶ یک جعبه دنده را تعیین می کند که دارای مرکز فاصله ۲.۶۲ است. چنین نمودارها نیز در معکوس کار می کنند تا مهندسین اجازه گشتاور یا سرعت یک اندازه گیربکس داده را تایید کنند.

بار انباشته

پس از اینکه طراح اندازه را اندازه گیری کرد، کاتالوگ یا وب سایت تولید کننده گیربکس، مقادیر برای بار حداکثر بارگیری را که برای واحد اندازه آن مجاز است، لیست می کند. نکته: اگر بار در یک نرم افزار بیش از مقدار مجاز باشد، اندازه گیربکس را افزایش دهید تا بار شلاق را تحمل کنید.

نصب

در این مرحله طراح یا سازنده اندازه و قابلیت گیربکس را تعیین کرده است. بنابراین، گام بعدی این است که نصب را انتخاب کنید. پیکربندی های معمول نصب بسیار زیاد است، و تولید کنندگان گیربکس گزینه های بی شماری برای هر اندازه واحد ارائه می کنند. ورودی فلنج با حفره توخالی برای یک موتور C-frame همراه با یک شفت خروجی از سمت چپ، ممکن است رایج ترین نصب باشد، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد. گزینه هایی مانند پایه برای بالا یا پایین بدن جعبه دنده، خروجی های توخالی و پیکربندی ورودی و خروجی همه امکان پذیر است. همه تولید کنندگان جعبه دنده فهرست گزینه های نصب و همچنین اطلاعات بعدی در کاتالوگ ها و وب سایت ها.

روان کننده، مهر و موم و ادغام موتور

هنگامی که اندازه واحد و پیکربندی کامل است، چند مشخصات باقی می ماند. اکثر تولیدکنندگان می توانند جعبه دنده های پر از روانکاری را حمل کنند. با این حال، بیشتر به طور پیش فرض به واحد های حمل و نقل خالی اجازه دادن به کاربران آنها را بر روی سایت پر کنید. برای برنامه های کاربردی که در آن یک شفت عمودی وجود دارد، برخی از تولید کنندگان مجموعه دوم مهر و موم را توصیه می کنند. در نهایت، به دلیل اینکه بسیاری از گیربکس ها در نهایت به یک موتور C-frame متصل می شوند، بسیاری از تولید کنندگان نیز پیشنهاد می کنند موتور را بر روی گیربکس نصب کنند و مونتاژ را به عنوان واحد واحد حمل کنند.

بهترین کار این است که با مشاوران کار کنید و حتی اگر از نرم افزار یک ترکیب منحصر به فرد موتور و گیربکس استفاده کنید، از طرح های سفارشی استفاده کنید. برخی از ترکیبات کارآمدتر هستند. در حقیقت، کار با تولید کنندگان برای به دست آوردن یک ژئومورور قبل از مهندسی، تضمین می کند که ترکیب موتور دندها کار می کند و مشخصات را از محاسبات و آزمایش های انجام شده توسط سازنده ارائه می دهد.

برای دریافت مشاوره ، اطلاع از قیمت ها و انتخاب یک گیربکس مناسب با شرکت فیام تماس بگیرید.

بررسی محاسبات عملکرد سازنده را برای تعیین اینکه موتور انتخاب شده باعث ایجاد هر گونه مشکل در برنامه شود.

به یاد داشته باشید که امروزه ابزارهای استاندارد و سفارشی متقابلا منحصر به فرد نیستند. برای مثال، اگر چرخ دنده های کاملا سفارشی امکان پذیر نیستند (اگر برای مقادیر زیاد به اندازه کافی نیستند)، در نظر بگیرید که کار با تولید کنندگان که جعبه های ساخته شده را به سفارش از اجزای استاندارد مدولار ساخته شده است، کار کنید. در غیر اینصورت، برای مقادیر کمی از جعبه دنده واقعی، برای تولیدکنندگان که از آخرین نرم افزار CAD، نرم افزار CAM و ابزارهای ماشین استفاده می کنند، برای ساده سازی کار پس از پردازش و کاهش هزینه های یک بار استفاده می شود.

یک نکته نهایی: هنگامی که گیربکس موتور انتخاب شده و نصب شده در نرم افزار انجام می شود، چندین آزمایش انجام می شود در محیط نمونه ای که تکرار سناریو های عملیاتی معمول است. اگر طراحی غالبا گرما، سر و صدایی یا استرس را نشان می دهد، فرایند انتخاب چرخ دنده را تکرار کنید یا با سازنده تماس بگیرید.

گردآورنده: شرکت فیام موتور