مقالات

انواع انکودرها در بازار فروش انکودر موتور

انکودر موتور

انکودر موتور یا به عبارت دیگر رمزگذار موتور، یک قطعه است که برای تبدیل انرژی مکانیکی به سیگنال های الکتریکی در جهت نمایش موقعیت و سرعت یک وسیله یا جسم متحرک به کار می رود. انکودرها انواع مختلفی دارند. انکودر خطی و انکودر چرخشی دو نوع اصلی رمزگذارها هستند. در این مقاله قصد داریم به مطلب فروش انکودر موتور بپردازیم. چنانچه قصد خرید انکودر موتور دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

در حوزه فروش انکودر موتور، می بایست انواع انکودرها را بشناسیم. دانستن اینکه هر انکودر چه مشخصات و چه کاربردهایی دارد می تواند عامل مهمی در فروش انکودر موتور باشد.

انواع انکودرها در بازار فروش انکودر موتور

انکودر موتور  

انکودر خطی

انکودرهای خطی نیز یکی از انواع پر کاربرد در بازار فروش انکودر موتور می باشند. رمزگذار خطی شبیه به رمزگذار دوار است، اما موقعیت را در یک خط مستقیم اندازه می دهد تا چرخش. رمزگذارهای خطی اغلب از رمزگذاری افزایشی استفاده می کنند و در بسیاری از ابزارهای دستگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع انکودرها در بازار فروش انکودر موتور

انکودر خطی

انکودرهای چرخشی یا دوار یا روتاری

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، انکودر چرخشی یا دوار یا روتاری، نوعی از انواع اصلی انکودر یا رمزگذارها می باشد. رمزگذارهای چرخشی خود به چند نوع تقسیم می شوند. در مورد فروش انکودر موتور از نوع انکودر چرخشی باید گفت یک انکودر چرخشی که به آن رمزگذارنده شافت نیز می گویند، وسیله ای الکترو مکانیکی است که موقعیت زاویه ای یا حرکت یک شافت یا محور را به سیگنال های خروجی آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می کند.

در بحث فروش انکودر موتور از نوع چرخشی لازم است بدانید رمزگذار دوار در دو نوع اصلی وجود دارد: مطلق و افزایشی.

خروجی یک رمزگذار مطلق موقعیت شافت فعلی را نشان می دهد و آن را تبدیل به موقعیت زاویه ای می کند. خروجی یک رمزگذار افزایشی اطلاعاتی را در مورد حرکت شافت ارائه می دهد که به طور معمول در جایی دیگر به اطلاعاتی مانند موقعیت، سرعت و مسافت پردازش می شود.

رمزگذارهای روتاری در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به نظارت یا کنترل دارند و یا در سیستم های مکانیکی از جمله سیستم های کنترل صنعتی، روباتیک، لنزهای عکاسی، دستگاه های ورودی رایانه مانند موس های نوری مکانیکی و تریپل ها، فشارسنج های کنترل کننده استرس و … نوع کاربرد انکودرها در فروش انکودر موتور مؤثر است.

انکودرهای دوار مطلق

• انکودر مطلق

رمزگذار مطلق دیجیتال برای هر زاویه مشخص شافت، یک کد دیجیتال منحصر به فرد تولید می کند. رمزگذار مطلق، خود در دو نوع اساسی قرار در بازار فروش انکودر موتور موجود می باشند: نوری و مکانیکی.

• انکودر مطلق مکانیکی

این انکودر شامل یک دیسک فلزی حاوی مجموعه ای از حلقه های متحدالمرکز از دهانه ها، بر روی یک دیسک عایق بندی شده است که به طور محکم بر روی شافت ثابت می شود.

• انکودر مطلق نوری

دیسک رمزگذار نوری از شیشه یا پلاستیک با نواحی شفاف و مات ساخته شده است. انکودر با هر دو جنس از دیسک سازنده، در بازار فروش انکودر موتور قابل دستیابی هستند. یک منبع نور و آرایه ردیاب، الگوی نوری را که از موقعیت دیسک در هر زمان حاصل می شود، می خواند. برای دستیابی به موقعیت اغلب از کد خاکستری استفاده می شود. این کد را می توان با استفاده از دستگاه کنترل مانند میکروپروسسور یا میکروکنترلر برای تعیین زاویه شافت مطالعه و بررسی کرد. نوع آنالوگ مطلق یک کد آنالوگ دوگانه منحصر به فرد تولید می کند که می تواند به زاویه مطلق شافت ترجمه شود. نوع آنالوگ از انکودر مطلق نوری در برخی مراکز فروش انکودر موتور یافت می شود.

انواع انکودرها در بازار فروش انکودر موتور

انکودر دوار افزایشی

• انکودر مطلق مغناطیسی

رمزگذار مغناطیسی از یک سری قطب مغناطیسی (۲ یا بیشتر) برای نشان دادن موقعیت رمزگذار به یک سنسور مغناطیسی استفاده می کند. سنسور مغناطیسی مواضع قطب مغناطیسی را می خواند. این کد را می توان با استفاده از دستگاه کنترل کننده مانند میکروپروسسور یا میکروکنترلر برای تعیین زاویه شافت، مشابه رمزگذار نوری، خواند.

انکودرهای دوار افزایشی

رمزگذارهای افزایشی معمولاً در برنامه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به اندازه گیری دقیق موقعیت و سرعت دارند. یک رمزگذار افزایشی چرخشی ممکن است از سنسورهای مکانیکی، نوری یا مغناطیسی برای تشخیص تغییرات موقعیت چرخشی استفاده کند.

در بازار فروش انکودر موتور، نوع مکانیکی معمولاً به عنوان کنترل دستی «دیجیتال پتانسیومتر» روی تجهیزات الکترونیکی به کار می رود. به عنوان مثال، استریوهای مدرن خانگی و ماشین معمولاً از رمزگذارهای دوار مکانیکی به عنوان کنترل حجم صدا استفاده می کنند. از نوع نوری در هنگام مواجهه با سرعت های بالاتر یا دقت بالاتری استفاده می شود.

در حیطه فروش انکودر موتور، از رمزگذارهای افزایشی ارزان قیمت در موس های مکانیکی رایانه استفاده می شود. به طور معمول، از دو رمزگذار استفاده می شود: یکی برای حس کردن حرکت سمت چپ و دیگری برای احساس حرکت رو به جلو.

انواع انکودرها در بازار فروش انکودر موتور

انکودر دوار افزایشی

در انتها یادآور می شویم به منظور خرید انکودر موتور، با انجام یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید سایت های معتبر فروش انکودر موتور را بیابید و در این سایت ها، اطلاعات جامعی از انواع انکودرها و مشخصات ویژه و قیمت آن ها کسب نمایید.