مقالات

کاتالوگ پمپ وکیوم و مزایای آن برای مشتری

کاتالوگ پمپ وکیوم و مزایای آن برای مشتری

کاتالوگ پمپ وکیوم و مزایای آن برای مشتری

کاتالوگ پمپ وکیوم عبارتند از یک سند چاپی یا یک فایل الکترونیکی که شرکت تولید پمپ وکیوم آن را منتشر می‌کند، تا بتواند اطلاعات کافی و کامل از محصولات پمپ وکیوم تولید شده در مجموعه خود در اختیار مشتریان قرار دهد.

با توجه به گسترش نیازهای صنعتی و کاربرد انواع پمپ‌های وکیوم در صنعت و بخش تحقیقات، لزوم اطلاع‌رسانی تجهیزات پمپ وکیوم مبتنی بر تکنولوژی خلأ احساس می‌شود. انواع پمپ وکیوم به تجهیزاتی گفته می‌شود که براساس سیستم مکش سیالات تحت خلاء و پمپاژ آن در مسیر مورد نظر کار می‌کنند.

انواع پمپ وکیوم با استفاده از موتورهای برق با توان مختلف کار می‌کنند، بنابراین برای نصب یک پمپ وکیوم، موتورهای مخصوص طراحی می‌شود که به منبع تغذیه با فرکانس و ولتاژ ویژه نیاز دارند. تهیه و انتشار کاتالوگ پمپ وکیوم نیز در راستای همین اهداف، تمام اطلاعات مربوط به بخش موتور، ولتاژ و فرکانس منبع را به صورت یکپارچه در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

کاتالوگ پمپ وکیوم و مزایای آن برای مشتری

استانداردها در کاتالوگ پمپ وکیوم

یکی دیگر از مواردی که در کاتالوگ پمپ وکیوم درج می‌شود، فهرست کاملی از استانداردهای این صنعت است. طراحی و تولید انواع پمپ وکیوم مطابق با استانداردهای صنعت انجام می‌گیرد. بنابراین هنگامیکه یک کاتالوگ برای معرفی مدل‌های مختلف این تجهیزات منتشر می‌گردد، فهرستی از استانداردهایی که در این صنعت به کار رفته در کاتالوگ پمپ وکیوم درج می‌شوند. این کار یک مزیت اصلی دارد؛ هنگامی که مشتری در حال مطالعه کاتالوگ پمپ‌های وکیوم باشد، به قسمت استانداردها برخورد کند، اعتماد او نسبت به کیفیت محصولات جلب می شود.

بنابراین استانداردها در کاتالوگ پمپ وکیوم در اعتبار بخشی به فعالیت شرکت تاثیر دارد. انواع پمپ وکیوم بر اساس استانداردهای CE ،DIN، ISOطراحی و تولید می‌شوند، در تمام این استانداردها اطلاعات کامل مربوط به ویژگی‌ها و نحوه عملکرد پمپ وکیوم موجود است. به طور مثال، در استاندارد شماره DIN 28426 در خصوص مشخصات پمپ وکیوم، رسم نمودارها و سرعت پمپاژ صحبت شده است. استانداردها در کاتالوگ پمپ وکیوم به نوعی با گارانتی محصول نیز در ارتباط هستند.

ویژگی‌ها عملکردی و مشخصات فنی در کاتالوگ پمپ وکیوم

یکی دیگر از نکات مهم که در کاتالوگ پمپ وکیوم منتشر می‌شود مشخصات فیزیکی و مشخصات فنی دستگاه است. فاکتورهایی نظیر ابعاد و اندازه‌های دستگاه از نظر طول، عرض و ارتفاع، قطر موتور، توان پمپاژ، ولتاژ و فرکانس موتور، عملکرد موتور بر حسب آمپر در ساعت،

سطح تولید نویز از طریق پمپ وکیوم برحسب دسی بل، وزن دستگاه، نحوه اتصال فلنج‌ها در بخش ورودی و خروجی، فشار داخل پمپ، مشخصات منبع تغذیه، نمودارهای عملکردی و بسیاری موارد دیگر در کاتالوگ پمپ وکیوم در قالب جدول‌های منظم و کاملاً شفاف چاپ می‌شود.

کاتالوگ پمپ وکیوم و مزایای آن برای مشتری

نحوه استفاده از پمپ وکیوم در کاتالوگ

یکی دیگر از مواردی که در کاتالوگ پمپ وکیوم در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، نحوه استفاده از پمپ، تعمیرات و نگهداری آن است. تمام موارد ایمنی و مواردی که هنگام استفاده از این پمپ‌ها باید رعایت گردد در کاتالوگ پمپ وکیوم وجود دارد.

آن دسته از کاتالوگ‌هایی که توسط شرکت به مشتریان اصلی داده می‌شود، حاوی اطلاعات کامل‌تری هستند اما کاتالوگ‌های پمپ وکیوم در همایش‌ها یا نمایشگاه‌های صنعتی در اختیار مشتری قرار می گیرد صرفاً اطلاعات کلی و مختصر از انواع پمپ وکیوم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در هر صورت، کاتالوگ پمپ وکیوم معرف کیفیت و ویژگی‌های محصولات شرکت‌های تولید کننده انواع پمپ وکیوم خواهد بود؛هرچه کاتالوگ، کامل‌تر باشد، اطمینان پذیری مشتری به آن افزایش بیشتری خواهد داشت.