مقالات

پمپ کف کش پمپیران

پمپ کف کش پمپیران

پمپ کف کش پمپیران

پمپ کف کش یکی از انواع پمپ‌های صنعتی با کاربری متفاوت است که برای پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بسیار بالا نظیر لجن‌ها یا مخلوط گل آلود در چاه‌ها یا مخازن مورد استفاده قرار می‌گیرد.برخلاف انواع پمپ‌های آبی، پمپ‌های کف کش مجهز به چرخ دنده‌ها می‌باشد که آن‌ها را برای عملکرد سنگین مناسب ساخته است. پمپ کف کش با نام پمپ لجن کش نیز شناخته می‌شود؛ همانطور که می‌دانید مایع لجن، مخلوطی از ذرات معلق و ناخالصی‌ها با ابعاد درشت است. بسیاری از مخازن تصفیه آب و فاضلاب دچار رسوب گرفتگی می‌شوند و همچنین برخی از مکان‌ها نظیر گودال‌ها یا چاه‌ها برای تخلیه نیاز به پمپ کفکش دارند.

از پمپ کف کش نه‌ تنها برای پمپاژ لجن، بلکه برای پمپاژ سایر مخلوط‌های معلق با ذرات درشت جامد و غیرقابل حل استفاده می‌شود. کودهای کشاورزی که موجب گرانروی آب در زمین‌های کشاورزی شدند و یا دوغاب‌هایی که در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو مثال کاربردی برای انواع پمپ کف کش هستند. این تجهیزات، یک راه‌ حل مقرون به صرفه برای انتقال مخلوط‌هایی با ذرات جامد ساینده معرفی شده است.

پمپ کف کش پمپیرانانواع پمپ کف کش

پمپ کف کش به دو دسته پمپ‌های جابجایی مثبت و پمپ‌های سانتریفیوژ دسته‌بندی می‌شود. پمپ‌های سانتریفیوژ عمدتاً برای پمپاژ مخلوط‌هایی با غلظت کمتر از ۷۰ درصد از جامدات نسبت به وزن آن‌ها به کار می‌رود. این پمپ‌ها به صورت عمودی و یا افقی با قابلیت نصب در موقعیت‌های مختلف در بازار وجود دارند. پمپ کف کش پمپیران با کاربری دریایی و زیردریایی یکی از جدیدترین محصولاتی است که این مجموعه به بازار عرضه کرده است. پمپ‌های کفکش با جابجایی مثبت، ظرفیت محدودتری دارند و برای پمپاژ سیالات با غلظت بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجزای تشکیل دهنده پمپ کف کش

قسمت‌های تشکیل دهنده  انواع پمپ کف کش به طورکلی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • موتور
  • پروانهیا چرخنده‌ها
  • محفظه موتور
  • شفت و محور
  • آب بندها

پمپ کف کش پمپیران از مصالح اولیه برای تمام قسمت‌ها بهره گرفته است. چدن، فولاد آلیاژی و قطعات لاستیکی مقاوم در برابر تمام سیالات با ماهیت شیمیایی مختلف، مهمترین ویژگی این تجهیزات هستند.

طراحی منحصر به فرد پمپ‌های کف کش پمپیران باعث شده است کارایی و راندمان دستگاه افزایش یافته و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

پمپ کف کش پمپیران

نکات مهم در خرید پمپ کف کش

پمپ کف کش براساس مشخصات فنی و ابعاد فیزیکی و شکل ظاهری آن برای کاربری در صنعت انتخاب می‌شود، بنابراین در خرید این تجهیزات توجه به موارد فوق ضرورت دارد. توان عملکردی موتور، مقاوم بودن در برابر سیالات اسیدی یا مواد شیمیایی خورنده، مدل پمپ، مدل موتور، ظرفیت پمپاژ پمپ، ویسکوزیته سیال مورد نظر، موقعیت محل از نظر کابل کشی برای نصب پمپ‌ها، اهمیت کار با تجهیزات و در نهایت، قیمت خرید، مواردی هستند که هنگام انتخاب و خرید پمپ کف کش اهمیت دارند. محصولات صنعتی در شرکت پمپیران با در نظر گرفتن تمام موارد فوق و با رعایت استانداردهای صنعتی در کارخانه با فناوری‌های نوین و تحت نظر مهندسان و کارشناسان تولید و به بازار عرضه شده‌اند. برای انتخاب و خرید مدل‌های مناسب از پمپ صنعتی پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما صحبت کنید.