مقالات

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

در این مقاله به موضوع قیمت شفت انکودر یا رمزگذار دوار و انواع کاربردهای این انکودر خواهیم پرداخت. چنانچه قصد دارید بدانید چه عواملی می تواند بر قیمت شفت انکودر مؤثر باشد، از شما دعوت می نماییم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شفت انکودر یا انکودر دوار

در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، لازم است که حرکت یک شفت چرخشی را به طور دقیق حس کنید و از موقعیت، سرعت یا حتی شتاب آن مطلع شوید. برای انجام این کار، مؤلفه ای به نام شفت انکودر یا رمزگذار دوار به موتور اضافه می شود. رمزگذار شفت یا شفت انکودر، وسیله ای است که اجازه می دهد سرعت یا موقعیت زاویه ای یک شفت چرخان اندازه گیری و به سیستم کنترل ارسال شود.

میزان چرخش موتور خودرو، توسط رمزگذار شفت اندازه گیری می شود. رمزگذار شفت یا شفت انکودر، وسیله ای الکترو مکانیکی است که موقعیت زاویه ای یک شفت یا محور را به یک سیگنال آنالوگ یا دیجیتال تبدیل می کند. در واقع شفت انکودر سنسوری برای اندازه گیری سرعت چرخش شفت است. قیمت شفت انکودرها، عاملی است که با توجه به کیفیت و کاربرد و ویژگی های فیزیکی انکودر تعیین می شود.

هنگام اعمال رمزگذار، انتخاب مدل بهینه از انکودر موتور و تعیین پیکربندی مناسب برای موفقیت بسیار مهم است. انتخاب صحیح رمزگذار با درک نقش رمزگذار در سیستم کنترل حرکت آغاز می شود. قیمت شفت انکودر در مقابل خدماتی و بازدهی که در سیستم های مختلف ارائه می دهد معمولاً ناچیز است.

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

شفت انکودر یا رمزگذار دوار

طیف وسیع کاربردهای شفت انکودرها

انواع شفت انکودرها و نیز نوع موتوری که بر اساس آن شفت انکودر انتخاب می شود، می تواند عاملی برای تعیین قیمت شفت انکودر باشد. همچنین این قطعات الکترومکانیکی در صنایع مختلف و بیشماری قابلیت بهره گیری و کاربرد دارند، از این رو نوع کاربرد انکودر مورد نظر نیز می تواند عاملی مؤثر در قیمت شفت انکودر باشد. تعدادی از کاربردهای شفت انکودر می پردازیم:

• بسیاری از آسانسورها با استفاده از رمزگذار دوار یا همان شفت انکودر همراه با محور چرخش، موقعیت و سرعت چرخش و شتاب و تغییرات سرعت آسانسور را کنترل می کنند. همچنین رمزگذار دیگری این دسته از حرکت ها را برای موتور الکتریکی کنترل درب ردیابی می کند. در آسانسورها با توجه به تعداد رمزگذارهای مورد استفاده، قیمت شفت انکودر می بایست لحاظ شود.

• رمزگذار روتاری یا دوار، برای سنجش موقعیت خطی و چرخشی دستگاه های صنعتی استفاده می شود. با توجه به عملکرد، از رمزگذار دوار در دستگاه های CNC برای موقعیت یابی آن استفاده می شود. همچنین، از رمزگذار دوار دستی برای ارائه داده های موقعیت یابی برای حرکت ماشین های صنعتی نظیر ماشین چاپ استفاده می شود.

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

کاربرد شفت انکودر در دستگاه CNC

استفاده از شفت انکودر در Servo motors

• کاربرد رمزگذارها در موتورهای سروو، محسوس ترین کاربرد شفت انکودرها است. رمزگذار روتاری با شفت موتور کوپل شده است تا داده های حرکتی مانند موقعیت و سرعت را ردیابی کند. سیستم موتور سروو شامل سه دستگاه موتور، آمپلی فایر درایور و شفت انکودر است. این سیستم به سه دسته کنترل سروو مانند کنترل موقعیت، کنترل سرعت و کنترل گشتاور کمک می کند. قیمت شفت انکودر قابل استفاده برای موتورهای سروو، به نوع موتور نیز وابسته می باشد.

• یک رمزگذار دوار به منظور شناسایی موقعیت به تختخواب سی تی اسکن مجهز شده است و به سیستم کمک می کند تا موقعیت آن را از حرکت تختخواب تشخیص دهد.

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

شفت انکودرها در دستگاه های ATM، رادار، دوربین های مدار بسته و …

• رمزگذار روتاری با اندازه گیری ضخامت اسکناس های انباشته شده در دستگاه های پول شمار ATM، به مرتب سازی نوع اسکناس و همچنین شمارش پول کمک می کند. قیمت شفت انکودرهای موجود در این دستگاه ها، توسط شرکت های تولید کننده مشخص می شود.

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

کاربرد شفت انکودر در ATM

• رمزگذار روتاری در رادار دریایی برای نشان دادن موقعیت زاویه ای هدف در هنگام حرکت در زاویه ۳۶۰ مکانیکی از رادار دریایی استفاده می شود.

• رمزگذار روتاری در ساخت بردهای الکترونیکی PCB، برای تشخیص یکدست بودن صفحه PCB و عرض برد PCB استفاده می شود. قیمت شفت انکودر به کار رفته در کارگاه های تولید برد الکترونیکی، با توجه به نوع عملکرد، متفاوت خواهد بود.

• شفت انکودرها همچنین در دوربین های مختلف به منظور هدف گیری صحیح و شلیک صحیح کمک می کنند. رمزگذار روتاری از نقطه بینی خوب در عکسبرداری با دوربرد توسط دوربین پشتیبانی می کند. قیمت شفت انکودر به کار رفته در دوربین ها بستگی به دقت، ابعاد و دیگر ویژگی های رمزگذار دارد. شفت انکودر همچنین در دوربین های میکروسکوپی قابل استفاده می باشد.

قیمت شفت انکودر در بازار تولید و عرضه انواع انکودر موتور

کاربرد انکودر در میکروسکوپ ها

اطلاع از قیمت شفت انکودر و نحوه خرید آن

در انتها متذکر خواهیم شد که به منظور خرید انکودر موتور، با انجام یک جست و جوی ساده در موتورهای جست و جوی اینترنتی می توانید سایت های معتبر فروش انکودر موتور را پیدا کرده و از طریق مشاوره با کارشناسان فروش این سایت ها اطلاعات جامعی از انواع انکودرها و مشخصات ویژه و قیمت شفت انکودر کسب نمایید. در این سایت ها، همچنین تنوع انکودرهای موجود به همراه تصویر و مشخصات فیزیکی و کاربردی قطعه قابل مشاهده است. ضمن اینکه قیمت شفت انکودر در مقابل باکس توضیحات هر انکودر قابل مشاهده می باشد.