مقالات

آیا موتورهای الکتریکی قابل اطمینان هستند؟

موتور های الکتریکی

موتورهای الکتریکی دستگاه های مکانیکی ساده با تعداد نسبتا کمی از قطعات متحرک هستند. لرزش خروجی کم، باعث می شود که موتورهای الکتریکی منبع قدرت بسیار قابل اطمینانی باشند، اگر به درستی استفاده شوند و محدودیت های مشخص شده در آنها مشخص شود.

در برنامه های کاربردی که هر موتور الکتریکی یا موتور احتراق گزینه های قابل قبولی هستند، موتور الکتریکی اغلب راه حل قابل اعتماد است.

چرا موتور الکتریکی قابل اطمینان است؟

هنگامی که در مقایسه با یک موتور احتراق، موتورهای الکتریکی دارای چند بخش متحرک هستند. موتور الکتریکی به طور متوسط ​​حدود ۲۰ کامپوننت را تشکیل می دهد، در حالی که موتور احتراق شامل ۲۰۰ قسمت مختلف متحرک است.

تعداد کاهش تعداد قطعات متحرک به این معنی است که اجزای کمتری در تجربه موتور الکتریکی در طول عمر دستگاه پوشانده می شوند.

سایز کاهش یافته به این معنی است که اجزای فردی موتور طولانی تر می شوند. این باعث افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تعمیر و نگهداری می شود، به خصوص در مقایسه با یک موتور احتراق. این بدان معنا نیست که یک موتور الکتریکی برای همیشه بماند، فقط این که احتمال شکست یا تعمیر کاهش می یابد.

گسترش زندگی و قابلیت اطمینان موتور الکتریکی

تعداد کاهش تعداد قطعات متحرک باعث می شود تا مناطق محرک بالقوه در یک موتور الکتریکی مشخص شود.

با توجه به شرایط مورد استفاده در لباس موتور و جایگزینی یا اصلاح آنها در صورت لزوم، به اجتناب از خرابی کامل کمک می کند.

اجزای موتور الکتریکی که بیشترین اتلاف را تجربه می کنند عبارتند از:

  • برس: در موتورهای الکتریکی، برس جریان را بین سیم های ثابت و قطعات متحرک مانند شافت چرخشی انجام می دهد.

برس به طور معمول از یک یا چند بلوک کربنی و یک ترمینال ساخته می شود. پس از استفاده طولانی، برس ها می توانند از بین بروند – در بسیاری از موارد این برس ها قابل تعویض هستند، به طوری که عمر موتور خود را افزایش می دهد.

  • بلبرینگ: در موتور الکتریکی، یاطاقان برای کاهش اصطکاک بین قطعات استفاده می شود و برای حفظ شافت یا روتور در موقعیت مناسب.

بلبرینگ انواع و اشکال زیادی دارد. شایعترین نوع یاتاقانهای مورد استفاده در موتورهای الکتریکی شامل آستین ساده، توپ، غلتک و مهر و موم شده است. همانطور که بلبرینگ روانکاری را از دست می دهند، شروع به شکست می کنند و باید تعمیر و یا جایگزین شوند.

هر یک از این اجزا نسبتا ارزان و ارزان است و به راحتی جایگزین یا تعمیر می شود. این سهولت تعمیر و نگهداری و تعمیر کم هزینه نیز عوامل کلیدی در قابلیت اطمینان موتور الکتریکی است.