مقالات

پمپ سیرکولاتور خطی

پمپ سیرکولاتور از جمله پمپ های سانتریفیوژی محسوب  می شود. پمپ های سانتریفیوژی  به پمپ های گریز از مرکز نیز مشهور می باشند. در بازار پمپ سیرکولاتور را می توانید با نام هایی مانند پمپ سیرکوله، پمپ خطی و پمپ آب گرم نیز بیابید. استفاده از پمپ سیرکولاتور در صنعت بسیار رواج  دارد. این پمپ می تواند آب را تا دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد به گردش درآورد. در پمپ های سانتریفیوژ با استفاده از یک پروانه مکش ایجاد می شود و با این مکش آب درون لوله جا به جا می شود. جنس پروانه پمپ سیرکولاتور می تواند از برنج، باکالیت، آلومینیوم،تکنو پلیمر، چدن، استیل و یا برنز باشد.

پمپ های سیرکولاتور معمولا برای جا به جایی آب مورد استفاده قرار می  گیرند، اما در بعضی از موارد از این پمپ ها  در جا به جایی برخی از سوخت های سبک نیز بهره میبرند. پمپ های سانتریفیوژی  معمولا برای انتقال سیالات تمیز و سبک مورد بهره برداری قرار می گیرند اما چنانچه در طراحی آنها از پروانه های گردابی استفاده شود می توان سیالاتی را که حاوی رسوب هستند را نیز جا به جا کرد. پروانه ی پمپ های سانتریفیوژی را می توان به سه دسته ی محوری، ترکیبی و شعاعی تقسیم کرد.

از مزایای پمپ سیرکولاتور چه می دانید؟

پمپ های سیرکولاتور از جمله پمپ های پرمصرف در صنعت می باشند. این پمپ های توانایی پمپاژ آب را در دمای بالا داشته و در حین کار کردن کمترین میزان آلودگی صدا را دارند و می توان گفت جزء پمپ های کم صدا می باشند. مصرف انرژی این پمپ ها بسیار بهینه بوده و از این رو مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. نصب و راه اندازی پمپ سیرکولاتور پیچیدگی ندارد و به راحتی و سادگی نصب می شود. پمپ سیرکولاتور را می توانید در مدل ها و سایز های متنوع و مختلف بیابید و مورد استفاده قرار دهید. استفاده از پمپ سیرکولاتور هزینه ی نگهداری زیادی را به شما تحمیل نخواهد کرد و می توان گفت پمپی است که به لحاظ هزینه ی نگهداری مقرون به صرفه است.

پمپ سیرکولاتورجنس بدنه ی این نوع پمپ ها معمولا از جنس چدن و استیل می باشد و جنس پروانه ی آن از استیل، برنج و چدن است.استفاده از پمپ های سانتریفیوژی در سیالاتی که ویسکوزیته ی بالایی دارند باعث می شود تا بازدهی کاهش یابد. در پمپ های سانتریفیوژی سیالات باید در پمپ  وجود داشته باشند تا ایجاد فشاری ناچیز برا ی  جا به جایی بوجود آید، یعنی این نوع پمپ ها نمی توانند خشک کار کنند. در پمپ های سانتریفیوژی ابتدا فشار بوجود می آید و سپس سیالات به جریان می افتند.در واقع افزایش سرعت سیال در گروی گردش پروانه است  این امر باعث می شود تا فشار ورودی کاهش یابد و فشار خروجی افزایش یابد و در نتیجه سیال به جلو حرکت نماید.

پمپ سیرکولاتور چه کاربرد هایی دارد؟

استفاده از پمپ سیرکولاتور در پمپ های استخر، شوفاژ و پکیج رایج است. استفاده از پمپ سیرکولاتور در این وسایل ساده و پر بازده می باشد. در  آن دسته از صنایعی که از آب داغ برای شستشو استفاده می کنند به کار گیر پمپ سیرکولاتور دیده می شود. همچنین شما می توانید در سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی و خانگی حضور پمپ سیرکولاتور را ببینید.