پمپ ضد اسید مگنتی

پمپ مگنتی مانند دیگر پمپ ها معمولا برای جابجایی سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. با یک تفاوت که پمپ اسید در برابر خورندگی سیالات مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهند. سیالاتی که از طریق پمپ ضد اسید جابجا می شوند می توانند شیمیایی، اسیدی، حلال، بازی و … باشند. ویژگی های پمپ مگنتی ضد اسید شامل:

  • مانع از نشت سیال به محیط
  • جلوگیری از هدر رفتن سیالات با ارزش
  • سر و صدای کم

نمایش دادن همه 3 نتیجه

کاربرد پمپ اسید

  • جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست
  • حمل مواد شیمیایی خطرناک و گرانبها
  • جهت انتقال سیالات داغ و اسید در پالایشگاه ها
  • انتقال سیالات اسیدی
  • انتقال کاستیک ها
  • انتقال آروماتیک ها
  • انتقال آبهای شور  

مزایای پمپ ضد اسید

امروزه پمپ های مگنتی مدرن تقریباً می توانند تمام شرایط فرآیندی خاص را بدون نیاز به رویه های عملیاتی ویژه و با قیمت اقتصادی مناسب پوشش دهند. از نقطه نظر فرآیندی، دماهای تا ۸۵۰ درجه فارنهایت ( تقریباً ۴۵۰ درجه سانتیگراد)،۳۰۰۰ (تقریباً ۲۰۰ بار) و توان هایی تا ۵۰۰ اسب بخار ( تقریباً ۴۰۰ کیلووات)  می باشند.

 .از دیگر مزایای پمپ مگنتی کم صدا بودن آن است

مشخصات پمپ مگنتی ضد اسید

دلیل تمایز  پمپ ها ی مگنتی از پمپ های دیگر  بدون آب بند بودن آن ها است. که برای جلوگیری از نشت سیالات خطرناک استفاده میشود. همانطور که در بخش مقدمه اشاره شد پمپ مگنتی ضد اسید یک نوع پمپ با شرایط خاص است. در این نوع از پمپ ها در صورتی که جعبه آب بندی دارای بخش آب سرد کننده باشد در شرایط پکینگ برای دمای مایع بیش از ۳۰۰ درجه فارنهایت از بلبرینگ هایی است که می شود که دارای مقاومت زیادی هستند.

بارها دیده شده است که آب بندی ها در وضعیت مکانیکی قرار می گیرد و این مورد به جای پکینگ به کار می رود که سبب نشتی می شود.. در برخی از مدل ها از یک تبدیل کننده استفاده می شود که به بخش پوسته پمپ متصل شده اند و از این طریق جابجایی آسانتر انجام می شود. پوسته ها در وضعیت عمودی قرار می گیرد.

برای اطلاع از قیمت های پمپ مگنتی ضد اسید فرم استعلام قیمت  شرکت فیام را پر کنید.اگر دقت کرده باشید در صنعت پمپ آب بندی مکانیکی بسیار مهم است. مکانیکال سیل و استفاده از نخ های گرافیتی سبب می شود که مشکل آب بندی ایجاد شود و این روال به طور کلی مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند. پمپ های مگنتی بهترین گزینه برای جلوگیری از نشتی هستند و مشکلات آب بندی های مکانیکی را تا حد زیادی رفع می کنند. اغلب پمپ های مگنتی در دسته پمپ های سانتریفیوژها قرار دارد.

اجزای تشکلیل دهنده ی پمپ مگنتی

اگر به این پمپ ها دقت نمایید اتصال مستقیمی بین الکتروموتور و پروانه پمپ دیده نمی شود. میدان مغناطیسی موجود دارد که سبب می شود پروانه ها حرکت کنند. این عمل به صورتی است که مشکل نشتی را به طور کامل رفع کرده و آب بند مکانیکی را حذف می کنند.

در بخش آب بند پمپ  ضد اسید یک شافت دو تکه دیده می شود. تقسیم شافت به دو بخش داخلی و خارجی است. در بخش داخلی مجموعه ای مگنت ها دیده می شود که برای هر یک از آنها خاصیت آهن ربایی به طور دقیق فراهم شده است و این خاصیت سبب می شود که به طور کامل بر روی شافت ها قرار بگیرند. اگر به شافت های خارجی دقت شود یک مجموعه مگنت برای آن استفاده شده است که با استفاده از شارهای مغناطیسی این مگنت ها سبب حرکت پروانه ها و مگنت های داخلی می شوند. در نظر داشته باشید شرکت فیام موتور بارها اعلام کرده است که ساختار پمپ اسید به صورتی نیست که بتواند کارکرد خشک را بپذیرد، نوع ساختمان پمپ مگنتی ضد اسید به صورتی است که مقاومت آن در بر برا کاویتاسیون نیز کم است.  این محصول به نوبه خود از ارزش بالایی برخوردار است و استانداردهای لازم برای آن استفاده شده است.