پمپ لجن کش

پمپ لجن کش یک محصول با کیفیت بالا برای غلظت زدایی سیالات محسوب می شود. انواع پمپ لجن کش بر اساس جنس بدنه، نوع پروانه، تعداد فازبندی و همینطور نوع  کاربرد وجود دارد که سبب می شود که کیفیت نهایی موجود بیشتر باشد. جداسازی غلظت در پمپ لجن کش از ارزش بالایی برخوردار است. الکترو پمپ آب لجن کش به صورت پمپ لجن کش تک فاز و پمپ لجن کش سه فاز در جنس های مختلفی مانند چدن و استیل و آلومینیوم وجود دارد. برای خرید قیمت پمپ لجن کش را آنلاین استعلام بگیرید.

نمایش دادن همه 4 نتیجه

معرفی پمپ لجن کش

نام دیگری که برای پمپ لجن کش در نظر گرفته شده است پمپ غلیظ کش است. وظیفه اصلی این پمپ جداسازی سیال غلیظ موجود در آب بوده و به طور کلی در شرایطی که نیاز است آب باکیفیت فراهم شود مورد استفاده قرار می گیرد. راندمان و کارایی پمپ لجن کش بسیار مهم است و نیاز است که این نکته مدنظر قرار بگیرد که در زمینه خرید و فروش این محصول می بایست چه نکاتی بیشتر مورد ارزیابی واقع شود.

اولین موضوع مهمی که در زمان خرید پمپ لجن کش باید رعایت نمایید ارتفاع چاه آب و یا مخزن است که به طور دقیق تر طول مسیر پمپ آب تا جایی که مواد ریخته می شود ارزیابی خواهد شد.  همینطور قدرت پمپ لجن کش بسیار مهم است و باید اندازه خروجی و همینطور ورودی این پمپ به طور دقیق ساختار بندی شود. مقدار آبدهی پمپ می بایست بر اساس لیتر بر ثانیه، دقیق و یا بر ساعت ارزیابی شود. پمپ لجن کش در قدرت های مختلف طراحی شده است در مدل های سه فاز و تک فاز عرضه می شد که انتخاب هر یک بر اساس محیط پروژه مدنظر قرار می گیرد.

انواع پمپ لجن کش

یکی از مدل های پمپ لجن کش، پمپ مستغرق است. عموماً این سری از پمپ ها دارای دهانه خروجی ۱.۵ اینچی هستند و تا ۲۰ اینچ نیز شرایط برای دهانه خروجی این سری از پمپ ها مدنظر قرار می گیرد. نصب این سری از پمپ ها به صورت ثابت و یا نصب متحرک مورد استفاده قرار می گیرد و عموماً درجه حفاظت برای این سری از پمپ ها به صورت Ip68 بررسی شده است که بتواند به طور دقیق در آب غوطه ور شود. الکتروموتورها در این سبک  کاملاً آب بندی شده است و عبور سیال نیز به طور دقیق صورت می گیرد و سبب می شود که الکتروموتورها خنک شون. این روند سبب می شود که اثر جریان موتور کاهش داشته باشد و در نهایت راندمان محصول بیشتر خواهد شد.

نوع دیگر ار پمپ غلیظ کش وجود دارد که مشهور به پمپ های خشک است، الکتروموتورها در این پمپ ها در ارتفاع مورد نظر و در خارج از سیال قرار می گیرد ، پمپ در داخل سیال غوطه ور می شود و به طور کلی کوپلینگ ها از دو طریق می توانند به هم وصل شوند. این روال سبب می شود که الکترو موتور به سادگی در صورت نیاز جدا شود. جنس بدنه به کار رفته در پمپ غلیظ کش عموماً از چدن و یا از استیل است و معمولاً پمپ لجن کش در مدل های استیل، چدنی و برنزی طراحی و عرضه می شود

پمپ لجن کش استیل بدنه و پروانه به کار از جنس استیل هستند و برای مکان هایی مناسب است که سیال دارای خاصیت اسیدی باشد در چنین شرایط یمیزان خورندگی زیاد است و پمپ لجن کش استیل می تواند یک انتخاب خوب محسوب شود. این پمپ ها در مدل های تک فاز و یا سه فاز عرض می شود

پمپ لجن کش چدنی نوع دوم از محصولات است که از نظر تعرفه ارزانتر بوده و پر مصرف تر است، بدنه به کار رفته برای این سری از پمپ ها چدنی بوده و پروانه ای که استفاده می شود می تواند چدن و یا برنزی باشد. . این گزینه برای پمپاژ آب هایی که غلظت بالا دارند اما میزان خورندگی آنها کمتر و یا ناچیز است استفاده می شود. این پمپ ها به نسبت مدل اتیل در برابر خوردگی مقاوم نیستند.

پمپ غلیظ کش برنزی به نسبت دو مدل قبل از نظر مصرف کاربرد کمتری دارد و برای پمپاژ کردن آب شور و یا آب دریا از این نوع پمپ ها استفاده می شود. یک نوع دیگر از غلیظ لجن کش نیز با عنوان خردکن دار وجود دارد که قابلیت پمپاژ سیالاتی که دارای الیاف های بلند هستند را فراهم می سازد، الیاف های بلند شامل پارچه، لاستیک و .. است، در واقع این پمپ ها سبب می شد که مجاری پمپ ها مسدود نشود.

ساختمان پمپ لجن کش

ساختمان و شکل پروانه برای یک پمپ لجن کش بر اساس میزان غلظت سیال مورد نظر و همینطور نوع سیال و مقدار و شکل ذرات جامدی که در آن وجود دارد، انتخاب می شود. پمپ غلیظ کش می تواند در مدل های باز و یا نیمه باز با چند پره و یا از نوع تمام بسته با یک یا دو کانال طراحی شود.

پروانه های به کار در پمپ غلیظ کش می تواند به صورت ورتکس و یا جریان گردابی بوده و در مدل های جدید آن استفاده از تیغه های برنده نیز برای پروانه ها گزارش می شود.  جنس پروانه به کار رفته بر اساس نوع سیال مورد پمپاژ ارزیابی می شود. در نظر داشته باشید که میزان غلظت سیال می بایست به میزانی باشد که پروانه بتوانند آن را به گردش درآورده و یا خرد نماید کانالهای به کار رفته در این طری از پمپ ها نیز در طور طراحی مشخص می شود.

کاربرد پمپ لجن کش

از پمپ غلیظ کش برای پمپاژ آب صاف، آب گل آلود، تخلیه پساب های باران و همینطور لجن های فعال غرابل شده استفاده می شود. از این محصول برای انتقال انواع فاضلاب های خام و همینطور لایروبی استخرها نیز استفاده شده و در صنایع کشاورزی و چوب و کاغذ و همینطور چرم سازی نیز از این محصول استفاده زیادی می شود.

جدیدترین کاربرد پمپ غلیظ کش در نیروگاه ها و همینطور مزارع پرورش ماهی دیده شده است و مبرهن است که صنایع غذایی و دارویی نیز می تواند در پمپ لجن کش در مسیر افزایش کیفیت محصول نهایی استفاده نماید.