پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس ساخت ایتالیا، از محبوبترین و برترین برندهای جهان است که بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد. پمپ پنتاکس در کارکرد و عملکرد  آب تغییر مثبتی ایجاد می نماید. در واقع شما با این پمپ به تقویت و افزایش فشار نیروی آب کمک دو چندان کرده و شرایط و فشار آب را در منازل و یا زمین های کشاورزی تا حدود زیادی بهبود می بخشید. باتوجه به تنوع بالای پمپ pentax میتوان مناسب با عملکرد موردنیاز شما پمپ موردنیاز را انتخاب کنید. مشخصات فنی و توان پمپ ارتباط مستقیم با قیمت پمپ آب پنتاکس دارد. در صورت نیاز به مشاوره با فیام موتور تماس بگیرید.
فیام موتور نمایندگی فروش پمپ آب پنتاکس در ایران است که پمپ پنتاکس ایتالیا را با 1 سال گارانتی و تضمین قیمت به سراسر کشور عرضه میکند.

نمایش دادن همه 4 نتیجه

راهنمای خرید پمپ آب پنتاکس

در مورد خرید پمپ آب پنتاکس نیز بایستی به نکاتی دقت کرد. یکی از نکات مهم خرید پمپ پنتاکس محل نصب و کاربرد آن است در صورت ایتفاده برای مصارف خانگی تعداد طبقات، میزان استفاده آب، متراژ محل را در نظر گرفته و هنگام خرید به فروشنده اعلام کنید.

در نهایت برای خرید کلیه پمپ های موجود در بازار داخلی بایستی با توجه به برند و مدل های متنوع آن اقدام به خرید پمپ مورد نظر نمود. در مورد پمپ نیز باید گفت که تمام پمپ ها دارای صدا هستند و اینکه بخواهید پمپی را خریداری نمایید، که بی صدا باشد سخت در اشتباه هستید، زیرا تمام پمپ ها دارای صدا هستند و ولی اندازه این صدا در هر انواع پمپ با یکدیگر فرق می کند. فیام موتور نمایندگی  فروش پمپ آب پنتاکس در سراسر کشور است. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما در جهت خرید پمپ پنتاکس میباشند.

اگر پمپ آب پنتاکس با مخازن انبساط همراه شوند، می تواند نسبت آب مصرفی اندازه منبع انبساط 24 الی 200 لیتری و مقدار ارتفاع توان پمپ، برق مصرفی پمپ اتومات را تعیین کند.

در واقع الکتروپمپ ها در منازل در دو نوع می باشند. یکی برای ارتقاء و تقویت فشار آب و دیگری الکتروپمپ های آب در گردش یا سیرکولاتور می باشد. در نهایت نوع دوم پمپ یعنی پمپ های برگشت آب گرم برای به گردش درآوردن آب گرم در یک مدار بسته مثل شوفاژخانه ها مورد کاربرد قرار می گیرند. به طور معمول این الکتروموتورها دارای 1500 دور هستند، اما الکتروموتورهای نوع اول 3000 دور بیشتر ندارند. در واقع اگر اندازه دور الکتروموتوری زیاد باشد، این یعنی میزان فشار و صدای تولیدی در زمان کار بالاتر خواهد بود.

برخی مواقع پمپ آب با کلید اتوماتیک و ست کنترل تلفیق می شوند. به این صورت که در کاربردهای پمپ خانگی نیز پمپ با کلید خودکار در مقایسه با مخزن انبساط و پمپ هزینه پایین تری دارد.

نصب پمپ آب پنتاکس

در نصب پمپ آب پنتاکس در مصارف خانگی جهت افزایش فشار آب در منازل باید در مرحله اول از یک منبع تحت فشار بهره گرفت و سپس از ست کنترل یا کلید دیجیتال بهره مند شد و در نهایت از یک تابلو فرمان استفاده نمود. البته استفاده از تابلو فرمان بیشتر برای الکتروپمپ های سه فاز و احیانا اینورتر مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت نصب این پمپ ها نیاز به کمک افراد متخصص دارد، و در واقع تجربیات و اطلاعات این افراد در نصب و راه اندازی آنها بسیار مهم است.

4 پمپ آب پنتاکس پرمصرف را بشناسید.

پمپ آب پنتاکس دارای انواع مختلفی در محصولات خود هستند. این پمپ ها را می توان پمپ های بشقابی، جتی و خانگی نامید. که هر کدام دارای مدل های مختص به خود می باشند. البته در نوع کارکرد و سایر ویژگی ها نیز با پمپ های دیگر فرق دارند. پمپ آب خانگی پنتاکس نیز مدل های متنوعی دارند، از محبوبترین این مدل ها پمپ های PM، CM، Cam و Cb هستند.

این نوع پمپ ها نیز کاربرد فراوانی در استخرها، پمپ کشاورزی، سونا و جکوزی دارند. زیرا دارای الکتروموتورهای سه فاز با جابجایی میزان بسیاری سیال می باشند. دادامه با برخی از مشخصات پمپ پنتاکس آشنا خواهید شد.

پمپ پنتاکس pm45

پمپ PM از جنس چدن با پروانه برنجی است که تحت فشار خانگی برای ارتقاء شدت جریان آب در لوله ها و همچنین شبکه های آبرسانی کوچک  مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع به نوعی این پمپ آب را برای پمپاژ مایعات غیرخوراکی و تمیز استفاده می کنند و آبی فاقد ناخالصی های ریز جامد را برای پمپاژ با این پمپ انتخاب می نمایند. مدل pm با توجه به هد و دبی دارای انواع مختلفی است ک پرمصرفترین آن پمپ پنتاکس pm45 با حدود نیم اسب بخار میباشد، که جهت منتقل نمودن آب تمیز و سیالات قابل شرب همچون آب مورد کاربرد قرار می گیرد. همچنین جهت رساندن آب به خانه های نقلی حیاط دار نیز کاربرد دارد. از این پمپ در سیستم های تهویه مطبوع و آبیاری کوچک نیز استفاده می شود.

پمپ پنتاکس CM100

پمپ آب پنتاکس سری CM بشقابی ازجنس چدن و دارای پروانه برنجی است. این پمپ در تخلیه و برداشت آب از چاه کمک بسیاری می کند. آبرسانی به باغ ها، تقویت و افزایش شدت جریان آب در مسیرهای متنوع از کاربردهای دیگر این پمپ است. البته در منازل، دستگاه های تهویه مطبوع، آتش نشانی، بوستر پمپ ها و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پمپ کمک می کند تا مایعات تمیزی همچون آب که فاقد هر گونه ذرات ریز کوچک هستند و غلظتی ندارند، پمپاژ شوند. مشخصات این پمپ با مدل CM یکسان است با این تفاوت که داری آبدهی بیشتر هد کمتر است.

پمپ پنتاکس CAM100

نوع دیگری از پمپ آب پنتاکس که کاربرد وسیعی دارد، پمپ CAM است.بدنه این پمپ از جنس چدن و پروانه آن نوریل است. این نوع پمپ در مصارف ساختمانی، منازل، تجهیزات آتش نشانی و بوستر پمپ های آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پمپ همان پمپ جتی است، که کارکردهای خاصی ندارد و نوعی پمپ مانند انواع دیگر پمپ در مصارف مختلف است. این مصارف می تواند در خانه باشد که فشار آب را زیاد کند و یا در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای تخلیه آب استخر نیز از پمپ CAM بهره برده می شود. مشخصات این پمپ با مدل CM یکسان است با این تفاوت که داری هد کمتر آبدهی بیشتر است.

پمپ پنتاکس CB210

نوع دیگری از پمپ آب PENTAX را می توان پمپ آب صنعتی سانتریفیوژ یا Cb معرفی نمود. این پمپ جهت کاربردهای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در تخلیه اب استخرها بسیار به کار می آید. این پمپ از پمپ های برتر در پمپ های سانتریفیوژ صنعتی است.

در نهایت در انواع پمپی که وجود دارد، پمپ خانگی یا بوستر پمپ خانگی نیز در این تقسیم بندی قرار می گیرد و در منازل به دلیل نیاز به افزایش فشار و جبران کمبود آب از این نوع پمپ بهره برده می شود. این پمپ در مجتمع ها و آپارتمان های چند بلوکه نیز قابل نصب است ولی بایستی با تابلو و اینورتر راه اندازی شود.

تفاوت پمپ جتی و بشقابی پنتاکس

پمپ جتی پنتاکس حباب های هوای مخلوط در آب را به طور خودکار استخراج می کند. همچنین در این نوع پمپ قسمتی به نام کاویتاسیون پروانه پمپ وجود دارد، که آب اضافی که از خروجی پمپ بیرون می آید، را که دارای فشار بالاتری است، توسط قطعه ای به نام اجکتور با سرعت فراوان وارد قسمت مکش پمپ می کند. این عمل سبب مکش آب از دریچه ورودی پمپ شده و NPSHR پمپ آب حتی را تا حد بسیاری پایین می آورد.

پمپ بشقابی پنتاکس نیز حاوی یک پروانه باکالیت و فلزی است، که نحوه کارش آرام و ملایم است و در حین کار صدای فوق العاده کمی را تولید می نماید. همچنین حجم اشغالی توسط این پمپ بسیار ناچیز است، زیرا حجم کمی دارد.