مقالات

ویبره بدنه برقی بتون

ویبره بدنه چیست؟

دستگاه ویبره بدنه ، ویبراتورهای الکتریکی دوار یا به عبارت دیگر، موتور الکتریکی لرزشی، یک دستگاه ایده آل و کارآمد است که برای ایجاد لرزش در تجهیزات صنعتی طراحی شده است. طرز کار این وسایل بسیار ساده می باشد اما قابلیت های فراوانی را برای صنایع به همراه دارد. کیفیت عملکردی تجهیزات ویبراتورهای الکتریکی با انرژی بالا برای ایجاد روانکاری در برنامه های عملیاتی صنعتی منجر به استقبال مشتریان از این دستگاه ها شده است. شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که یک دستگاه ویبره بدنه دقیقاً در صنایع چه کاری انجام می دهند؟ چه نیازی دارد که صنایع، بخشی از مالی خود را به خرید موتورهای الکتریکی اختصاص دهند؟ برای پاسخ به این سوالات به قسمت بعدی توجه کنید.

طرز کار دستگاه ویبره بدنه

یک دستگاه ویبره بدنه، مجهز به موتور الکتریکی پرقدرت است که می‌تواند ارتعاش و لرزش را تولید کند. ارتعاش و لرزش ایجاد شده از طریق یک حرکت یکپارچه به قسمت های یک دستگاه صنعتی منتقل می شود. به عنوان مثال، سیستم های تخلیه صنعتی که شامل مواد مرطوب یا چسبناک هستند در بسیاری از صنایع وجود دارند؛ تجهیزات مواد غذایی و صنایع پالایشگاهی دو نمونه از این مثال هستند. برای تخلیه کامل مواد داخل دستگاه های صنعتی، یک دستگاه ویبره بدنه بر روی دستگاه به آن متصل می شود؛ لرزش هایی که ویبراتور های الکتریکی ایجاد می‌کنند، به ذرات و مواد داخل دستگاه صنعتی منتقل شده و آنها را به حرکت وادار می کند.

مزیت استفاده از دستگاه ویبره بدنه با توجه به طرز کار آنها و مثال های فوق به خوبی آشکار است. این دستگاه موجب هدایت مواد از داخل دستگاه های صنعتی به مسیرهای خروجی می شود؛ بنابر این از رسوب گرفتگی یا تجمع آنها در دستگاه ها جلوگیری می گردد. هزینه های مصرف برق برای موتورهای الکتریکی بسیار پایین است و خرید آنها از هر جهت مقرون به صرفه می باشد.

ویبره بتن برقیخرید دستگاه ویبره بدنه

طیف وسیعی از انواع دستگاه ویبره بدنه در بازار وجود دارند که به طور گسترده نیروی ارتعاشی متفاوت را برای کاربردهای صنعتی ارائه می‌دهند. همین امر موجب شده است تمام واحدهای عملیاتی به نوعی به خرید دستگاه ویبراتور الکتریکی نیاز داشته باشند. خرید ویبراتورهای الکتریکی از هر نظر به نفع صنایع است. این دستگاه ها با سر و صدای کمتری کار می کنند و آلودگی صوتی برای کارگران ایجاد نمی کنند. طراحی این دستگاه ها مطابق با استانداردهای زیست محیطی و صنعتی انجام شده است، بنابراین با اطمینان خاطر می ‌توانید یکی از انواع دستگاه ویبره بدنه را خریداری کنید.

قیمت ویبره بتن برقی

انواع دستگاه ویبره بدنه

ویبره بدنه برقی بتناساس عملکرد دستگاه ویبره بدنه در تمام مدل ها مشابه هستند اما از نظر شکل ظاهری با یکدیگر فرق دارند. یکی از مدل های دستگاه های ویبراتور الکتریکی مجهز به پایه می باشد این دستگاه ها بر روی یک پایه قرار می گیرند و در محل مورد نظر ثابت نصب می شوند. شکل ظاهری این تجهیزات پایدار به موتورهای الکتریکی است.

نوع دیگری از دستگاه ویبره بدنه عبارت از یک ویبراتور الکتریکی دارای فلنج می باشد. این دستگاه ها در یک قسمت متصل به یک فلنج هستند که ارتعاش به صورت دایره ای شکل را به محل مورد نظر ارسال می کنند.

دستگاه های ویبراتور الکتریکی بر اساس نحوه عملکرد موتور الکتریکی نیز بسته بندی می شوند؛ بر همین اساس ویبره بدنه شامل دو دسته ویبراتورهای تک فاز و سه فاز  می باشند. برای اطلاع از مدل های متنوع این دستگاه باید به کاتالوگ های منتشر شده از سوی شرکت ‌های سازنده مراجعه کنید.
 از انواع مدل های دستگاه ویبره بدنه در کارخانجات صنعتی صنایع غذایی، استخراج در معادن، مخازن ذخیره سازی مواد مختلف، مصالح ساختمانی و غیره استفاده می شود. این دستگاه ها اگرچه ظاهری بسیار ساده دارند اما نیاز اساسی را در صنایع برطرف می کنند.