مقالات

موتور DC بدون برس، سومین جایگزین اینورتر

موتور DC بدون برس

موقعیت موتور بدون درز، در شرایط ساده، بین اینورتر و موتور سروو است. این یک موتور اختصاصی برای کنترل سرعت است که سرعت را به طور موثر به عنوان یک موتور سروو برای قیمت پایین تر کنترل می کند، که نزدیک به آن یک اینورتر است. با توضیحات بیشتر شرکت فیام همراه باشید.

  سیستم حلقه باز: معایب موتور القایی کنترل توسط اینورتر

اکثر موتورهای القایی AC با موتور ارتباط برقرار نمی کنند، با این حال اخیرا با کدک های اضافی یا دستگاه های سیگنال آنالوگ به طور جداگانه به موتور یا قطعات متحرک افزوده شده است، این گزینه در حال تبدیل شدن است. اشکال هزینه های اضافی و تنظیم به یک راه حل ارزان قیمت است. اکثر اینورترهای امروز هنوز حلقه باز هستند. در زیر سیستم حلقه باز، هنگامی که بار تغییر می کند، سرعت واقعی فرمان را دنبال نمی کند. به همین دلیل است که سرعت تغییر (کندتر زمانی که بار بیشتر اضافه می شود) و بسته به بار، چرا هماهنگ سازی سرعت در چند محور دشوار است.

همچنین، چون گشتاور در یک موتور AC در سرعت های بالا یا کم سرعت از امتیاز، که یک ویژگی گشتاور ذاتی موتور سه فاز است ، دشوار است که سرعت و گشتاور را که می خواهید در همان زمان بدست آورید، دشوار است. اینورتر هنگامی که عملیات با سرعت ثابت ادامه می یابد موثر است اما برای عملیات چند سرعت ایده آل نیست.

گرما همچنین یک مولفه رایج برای موتور القایی AC است. برای مبارزه با این فن خنک کننده به پشت موتور متصل است. با توجه به طراحی القایی موتور AC، گرما افزایش می یابد زمانی که موتور به آرامی کار می کند و فن خنک کننده کار کندتر می شود. در عوض، هنگامی که موتور با سرعت بالا اجرا می شود، از سیم پیچ ها نیز گرمای بیشتری می یابد.

  کنترل حلقه بسته: موتورهای سروو و موتورهای DC بدون برس، ویژگی های سرعت عالی

هر دو موتور سروو و موتور DC بدون برس ، یک موتور PM را به کار می گیرند (آهنربای دائمی برای روتور استفاده می شود) و استاندارد با کنترل سرعت حلقه بسته می شود، در حالی که وضعیت کارکرد موتورها به راننده بازگردانده می شود. این تضمین می کند که سرعت موتور در سطح فرمانده ثابت باقی می ماند و سرعت دو موتور محور را هماهنگ می کند. علاوه بر این، گشتاور صاف تولید می شود، چه در سرعت و یا در کمترین سرعت عمل. حتی اگر بار تغییر کند، در هر سرعت فرمان، سرعت رانندگی پایدار تضمین می شود. این به این معنی است که این دو موتور در شرایطی که اینورتر تلاش می کند بسیار موثر است.

 

تفاوت موتورهای سروو و موتورهای DC بدون برس:

نیازی به گفتن نیست، موتور سروو متفاوت از موتور DC بدون برس است. به طور کلی، تفاوت این است که یکی قادر به عملکرد بالا و کنترل تمام سرعت است، در حالی که دیگر تنها برای کنترل سرعت اختصاص داده شده است.

 

در موتور سروو، یک رمزگذار به موتور متصل شده است، و موقعیت موقعیت، سرعت و کنترل گشتاور بسیار دقیق و دقیق امکان پذیر است. این یک موتور تمام عیار بسیار کارآمد است. یک رمزگذار دقیق بخش بسیار گرانقیمت موتور است، اگر چه این بستگی به قابلیت قطعنویسی رمزگذاران دارد.

همانطور که برای موتور DC بدون برس، عملکرد آن تمرکز بر کنترل سرعت است. اگر کنترل موقعیت لازم نیست، سرعت را می توان با دقت کافی توسط IC Hall effect IC (سنسور) کنترل کرد. IC های Hall Effect ساده تر و ارزان تر از رمزگذاران هستند. به طور خلاصه، از آنجایی که آنها در کنترل سرعت تخصص دارند، موتورهای DC بدون برش هزینه بسیار کمتر از موتور سروو همهگیر است.

این برای یک گیربکس سرعت (سر چرخ دنده) یک جزء حیاتی از خطوط نقاله است. در موتور DC بدون برس، می توان از چرخ دندانه دار استاندارد شده استفاده کرد که کوچک و در بسیاری از شرایط مشابه با موتور سه فازی استفاده می شود.

در مورد موتور سروو، که قادر به انجام موقعیت دقیق دقت و سرعت بالا با دقت است، گیربکس (سر دنده) با مکانیسم دنده سیاره ای معمولا استفاده می شود. این به طور طبیعی هزینه موتور را افزایش می دهد.

ویژگی های DC بدون قلم برقی غیر از کنترل سرعت:
بدون تنظیم مورد نیاز، اندازه موتور جمع و جور، صرفه جویی در انرژی

کنترل سرعت بسیار دقیق با قیمت معقول تنها استفاده از کنترل DC بدون موتور بدون DC است.

در مقایسه با موتور سه فاز کنترل شده اینورتر، موتور DC بدون برس شسته و دارای گشتاور بالاتر است. از آنجا که یک آهنربای دائمی در روتور استفاده می شود، موتور نازک تر است و دارای قدرت بیشتری است. در مقایسه با یک موتور القایی سه فاز با اندازه فریم ۳.۵۴ اینچ (۹۰ میلیمتر)، یک موتور DC بدون برس با همان مشخصات ۳.۳۱ اینچ (۸۴ میلیمتر) کوتاهتر است و ۱.۳ برابر قدرت خروجی را ارائه می دهد. این ساختار جمع و جور کوچک شما اجازه می دهد تا تجهیزات خود را کاهش دهید.

از آنجا که موتور DC بدون برش به کنترل سرعت اختصاص داده شده است، می توان آن را بدون در نظر گرفتن تنظیمات پارامتر و یا تنظیم که برای موتورهای اینورتر و سروو مورد نیاز است، صرفه جویی در وقت و تلاش، از آن استفاده می شود.

درایور موتور DC بدون برس معمولا در ورودی AC یا DC ولتاژ وجود دارد. این اجازه می دهد تا انعطاف پذیری بیشتر طراحی شود. به عنوان مثال، اگر یک دستگاه در کشورهای مختلف استفاده می شود که ورودی برق از کشور به کشور متفاوت است، ورودی DC، انتخاب دلخواه است یا اگر ورودی باتری ۲۴-۴۸ VDC مورد نیاز باشد. اگر ورودی AC ساده مورد نیاز است، آیا ۱۱۵ VAC یا ۲۲۰-۲۳۰ VAC تک یا سه فاز، این راننده های ولتاژ ورودی مشترک در دسترس هستند.

رانندگان موتور برقی بدون درز نیز تمایل به رابط کاربری بسیار ساده ای دارند، مگر اینکه به مفهوم موتور بدون تنظیم درست باشند. سرعت کنترل می تواند به همان اندازه تبدیل یک پتانسیومتر سرعت یا به عنوان دوستانه آنالوگ ۰-۱۰ VDC از PLC یا سیستم میزبان باشد. در حال حاضر بسیاری از رانندگان موتورهای بدون برش DC در ارتباطات ساخته شده اند، که امکان ارتباطات شبکه پلتفرم مشترک را به یک گزینه می دهد.

در حالی که ما به طور خلاصه در مورد این زودتر به آن اشاره کردیم، مزیت قابل توجهی برای ارائه موتور DC براش بدون استفاده از موتورهای کم هزینه (چرخ دنده ها) است. از آنجا که هیچ موقعیت دقت بالا مورد نیاز و یا نیاز به بلبرینگ گران قیمت برای حمل بار لحظه ای و یا بارهای بالا فشار وجود دارد، موتور DC بدون برس معمولا از همان نوع دنده های موجود در موتور القایی AC استفاده می کند. این اجازه می دهد تا برای ارتقا آسان و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری. به دلیل کاهش فضا، به ویژه در خطوط نقاله مهم است، با استفاده از کاهش رگولاتورهای موازی معمول است. در جایی که ممکن است گشتاور بیشتر مورد نیاز باشد، واحدهای شفت توخالی تخت تیرهای کم عمق در دسترس هستند و گشتاور مجاز قابل توجهی را افزایش می دهند.

ما یک خلاصه (جدول ۱) که این سه تکنولوژی را در فرمت ساده به درک مقایسه می کنیم. ما همچنین یک بررسی از مزایای موتور DC بدون برس به نام پنج دقیقه راهنمای به اصول موتورهای DC بدون برس.

به طور خلاصه، در حالی که موتورهای بدون درز DC به بازار جدید نیستند، مزایای خود را بهتر می دانند به عنوان بیشتر و بیشتر OEM انتخاب موتورهای DC بدون برس بیش از موتور القایی AC با اینورتر. در حالی که موتورهای سروو توابع کارایی زیادی را ارائه می دهند، اگر کنترل سرعت مورد نیاز باشد، موتورهای DC بدون برش ارزش ارزیابی دارند.

گردآورنده: شرکت فیام موتور