مقالات

راهنمای پنج دقیقه ای برای مبانی موتورهای DC بدون برس

موتور DC

ساختار و اصل

موتور DC بدون برش کنترل سرعت در یک سیستم حلقه بسته. بر اساس سیگنال شناسایی شده توسط اثر IC IC (سنسور) نصب شده به موتور، ترانزیستور در مدار درایو روشن و خاموش می شود و موتور چرخش می یابد. به طور کلی یک موتور DC بدون برش نامیده می شود. این نام نشان دهنده پس زمینه ایجاد ارتباط مکانیکی میان قلم مو و سوئیچ، که نقطه ضعف موتور DC بود، توسط روش الکتریکی جایگزین شد و تعمیر و نگهداری غیرضروری شد.

 

ویژگی های موتور DC بدون برس

  • کنترل سرعت ثابت

به طور مداوم در مقایسه با سرعت تنظیم و سیگنال بازخورد سرعت از موتور، ولتاژ اعمال شده به موتور تنظیم می شود. حتی اگر بار تغییر کند، قادر به حفظ عملکرد پایدار از سرعت بالا به پایین می باشد.

 

  •   جمع و جور و قدرتمند

در مقایسه با موتور سه فاز کنترل شده اینورتر، موتور DC بدون برس شسته تر و دارای گشتاور بالاتر است. از آنجا که یک آهنربای دائمی در روتور استفاده می شود، موتور نازک تر است و دارای قدرت بیشتری است.

 

• کنترل سرعت دامنه وسیع

کنترل سرعت یک محدوده وسیع تر از اینورتر را پوشش می دهد. هنگامی که موتور القایی سه فاز توسط اینورتر هدایت می شود، گشتاور در سرعت های پایین محدود می شود. بدون محدودیت، موتور DC بدون برش مناسب برای شرایطی است که یک مقدار ثابت گشتاور از سرعت بالا به پایین مورد نیاز است.

 

  • کنترل کارایی انرژی

یک آهنربای دائمی برای روتور موتور DC بدون برش استفاده می شود تا ضایعات ثانویه را از بین ببرد. در مقایسه با یک موتور القایی سه فاز، اینورتر کنترل مصرف انرژی را حدود ۲۳ درصد کاهش می دهد و باعث افزایش بهره وری انرژی می شود.

 

تنوع در منبع تغذیه و رابط کاربری عملیاتی

در سری های ورودی AC ما، با مدار جعبه نوع پایه خدمت می کنند، انواع مختلفی از موتور DC بدون برس در دسترس هستند: یکی اجازه می دهد تا سرعت با یک پتانسیومتر ساخته شده است و یک اتصال به شبکه اتوماسیون کارخانه (FA) . در سری ورودی های DC ما یک موتور با بستر مدار وجود دارد.

 

گردآورنده: شرکت فیام موتور